Sivut

lauantai 23. marraskuuta 2013

ohjeita!

Tässä liittelen ohjeita etenkin noita kurssilla tehtyjä...koittakaa saaha selvää



Tässä pylväsneliö



Rapuvirkkaus, joka sopii kaiketi kaikkeen, siistimään reunan...kuka tykkää kuka ei...

Isoäidinneliö

Perussilmukat

Pylväskolmio

Isoäidin pylväskolmio

Ihana virkattu sydän

Virkattu perhonen


Virkattu perhonen, puolikas afrikkalaista kukkaa 



2- kerroksinen kukka

Pitää muistaa et jos liikaa silmukoita työ alkaa aaltoilemaan ja jos silmuokoita liian vähän , työ kupruilee




Lumihiutale


Kolmiuloitteinen kukka
Tähän meni jo kukkaosaan tosi paljon lankaa



Afrikkalainen kukka 6 sakaraisena ja alla siitä muunnelma 5 sakarainen



Kahdenlaista tähteä


Jos ohjeet ei näy, ni laitappa kommenttia, kiitos!





3 kommenttia:

  1. Heippa Taina! Olen Tinksun kamu (Leena Heffnerinä näit minut ehkä huhtikuussa Riihimäellä?!) Olen myös aloitellut virkkausharjoittelua, isoäidin neliölläpä hyvinkin. Kaksi neliötä kasassa ja yksi virkattu ruusu. Sun blogiasi katselin ja huomasin, että täällä on kaikkia kivoja , pieniä virkkausjuttuja, joista vois saada niitä onnistumisen kokemuksia meikäläinenkin. Sais joskus jotin valmiiksi ennen kolmea vuotta ;-) Toi lumihiutale malli, onko vaikea ja kuinka suuri siitä suuinpiirtein tulee, vaikka halkaisija? Mä haluaisin virkata lasinalustoja, mutta hyvä, helppo ohje puuttuu.
    Että saisko noista jotain vastaavaa?

    VastaaPoista
  2. No heipsan hei! Kyllä minä sinut muista, Heffnerinä en tosin nähnyt sinua kun olimme Joelin kanssa jo lähteneet kohti helsinkiä.
    Lumihiutaleen jos teet ni en laittaisi tuota reunusta joka mulla sinisenä...mulla se veti reunusta ruttuun, joka ei lasinalusena ole hyvä asia.mut sen halkaisija tolla reunuksella on noin 16 cm..ilman reunusta noin 13 cm, joka mun mielestä lasinaluseksi parempi tai ei ainakaan tommosta reunusta ku tos mun ohjeessa on.
    Näistä mun ohjeista itse tekisin lasinalusiksi ehkä...kolmioista, pylväsneliöstä,afrikkalainen kukka ei varmaan kans hullumpi
    ja hei se Tiinan tekemä pipari näytti tosi kivalta eikä varmaan oo vaikea

    Ihanaa jos mun blogista on sulle apua!! Itekkin olen vasta-alkaja ja nyt yrittäny neuloa sukkia...muutama valmiina jopa.
    Kädet syyhyää tekemään vaikka ja mitä, mut en ihan luota edelleenkään oman käden taitoihin et uskaltaisin alkaa kaikkee tekemään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, sitä Tiinan piparia ajatteli kans kokeilla, näyttää kivalta. Meikäläinen, kun on tämmönen takakiree tyyppi (hehee, ei sit yhtään ymmärrä mitään humoriin päinkään saatika naura ittelleen ;-D) se ilmentyy sitten noissa virkkauksissakin, ei meinaa koukku mennä läpi ;-) Mutta noi Tiinan opettamat isoäidin neliöt sain mielestäni "löysiksi" eli koukku meni koko työn läpi ja valmista tuli.
      Yritän ja haluan kokeilla lumihiutaletta, tulen sitten pyytämään apuva jos ei jummarra.
      Ihanan aurinkoista sunnuntaita, tänään paistaa aurinko! Eiku pihalle ensin ja sitten virkkuuseen sohvan nurkkaan ;-) NAM!

      Poista